جنگ چالداران

به قلم :   parse        26 / 5 / 1392   

جنگ چالداران ; نخستین نبرد دولتهای صفویه و عثمانی در دشت چالداران است , که در نزدیکی شهرستان چالداران در شمال غربی ایران در تاریخ 31 - مرداد / 23 اوت 1514 میلادی رخ داد. نتیجه این نبرد پیروزی قاطعانه سپاهیان عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم اول بر سپاه صفوی به فرماندهی شاه اسماعیل صفوی بود. در این جنگ نیروهای قزلباش که درحدود 40 هزار تن بودند با سپاه حدود 100هزار نفری عثمانی جنگیدند و به دلیل کمی نفرات و نداشتن سلاح گرم  از سپاه عثمانی شکست خوردند. این در حالی بود که ارتش عثمانی  دارای توپخانه و تفنگهای انفرادی بود , ولی سربازان ایرانی با شمشیر , نیزه و تیرو کمان  می جنگیدند .

البته صفویان پیش از جنگ  سلاح های آتشین در اختیار داشته اند و روش استفاده از آن هم آشنا بودند اما *ایرانیان ذاتاً به سلاح آتشین بی علاقه بودند و استفاده از آن را ناجوانمردانه وناشی از ترس می دانستند.

« پاینده و پیروز ایران ایرانی جاویدان کوروش بزرگ »


برچسب‌ها پارسه: چالداران, جنگ چالداران, ایران من,

بررسی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج پارس!!

به قلم :   parse        8 / 5 / 1392   

 «بررسی تطبیقی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج پارس با درختان خیابان ولیعصر تهران و ساختمان شمس العماره»

 

«با توجه به زیاده گویی های شیخک نشینهای عربی بد ندیدیم بررسی تطبیقی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج هیشه پارس را با درختان خیابان ولیعصر تهران و ساختمان شمس العماره تهران را براتون بگذارم تا با سن این کشورها بیشتر آشنا شوید؟!!

 

 

*اینم گنده تر از همشون عربستان « بزرگترین تولید کننده و سادر کننده تروریست در دنیا , در پست بعدی بیشتر توضیح میدم »

 

قطر  +  بحرین  +  امارات = 

 

آنها در جستجوی هویت اند ولی چون خودشان ندارند به هویت دیگران تعرض می کنند تا بلکه بتوانند آن را تصاحب کنند زیرا غارتگری خصیصه بدوی و بیابانی آنهاست که همچنان در شکل نوینی در حال بازتولید خود است.

پایده ایران پایده ایرانی جاویدان کوروش بزرگ

یاری نامه : ایران زمین من


برچسب‌ها پارسه: قدمت, کشورهای ع ر ب ی , قدمت,
صفحه قبل 1 صفحه بعد